Subject: RE: Jaapani seadusemuudatus - keemiliste ainete märkimine pakenditel - ja võimalus Eesti sisend anda
From: "Oliver Ait" <[email-masked]>
To: "Carmen Pajuste" <[email-masked]>, "TA Info" <[email-masked]>
Cc: "Eiichi Ito" <[email-masked]>
Date: Wed, 4 Sep 2024 01:51:49 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere ja aitäh!

Ilmtingimata reaktsiooni või vastust ei nõuta, aga kui on, siis jah, antakse 
selleks võimalus. Protsess on üsna paindumatu. Juba 17.09 peaks esitama 
kommentaarid kas emailitsi või tavalise postiga ning 20.09 toimuks 
ministeeriumis kohtumine, mille raames on seisukohad võimalik esitada. Seda 
saab samal päeval ka interneti kaudu teha. Samas soovivad nad kommentaare 
jaapani keeles, mistõttu peaks arvestama ka tõlkimise ja ettevalmistuse 
perioodiga.

Ikka head,

Oliver

Oliver Ait
Embassy of Estonia in Tokyo
Business and investments officer

From: Carmen Pajuste <[email-masked]>
Sent: Tuesday, September 3, 2024 8:18 PM
To: [email-masked]
Cc: Oliver Ait <[email-masked]>
Subject: Jaapani seadusemuudatus - keemiliste ainete märkimine pakenditel - 
ja võimalus Eesti sisend anda

Tere

Nagu äsja telefonis suhtlesime, edastan Teile pöördumise Jaapani Tervise, 
Tööjõu ja Heaoluministeeriumi poolt.  Nad paluvad sisendit võimaliku 
seadusemuudatuse osas. Meie ärinõunik Oliver Ait Jaapanist koostas tekstist 
inglisekeelse lühikokkuvõtte. Kui õigesti aru saan, siis soovitakse 
töökohtadel kasutatavate keemiliste ainete paremat väljatoomist.

Manuses leiate nimekirja keemilistest ainetest, mida seadusemuudatusega 
pakenditele lisada soovitakse ja mille osas märgistamine kohustuslikuks 
muutuks.

Palun Teilt abi edastamaks pöördumine õigete inimesteni ning jääme ootama 
tagasisidet, kas Eesti poolt on sellega kõik OK või on vastuväiteid, mis 
jaapanlastele edastama peaksime.

Oliver, kas sain asjast õigesti aru ning oskad vastamistähtaja välja tuua?

Suur tänu ette abi eest!

Lugupidamisega

Carmen Pajuste
Välisministeerium
Äridiplomaatia nõunik
+372 637 7208 | +372 5558 2614
 <http://www.vm.ee/> www.vm.ee | Islandi väljak 1, Tallinn

From: Oliver Ait <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, September 3, 2024 6:56 AM
To: Carmen Pajuste <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Mait Martinson <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Hearing opinions on the review of the Industrial Safety and Health 
Act

Tere, Carmen!

Olen Oliver Tokyo saatkonnast. Saatkonna poole on pöördunud Jaapani Tervise, 
Tööjõu ja Heaoluministeerium sisendi palvega võimaliku seadusemuudatuse 
osas. Tegin nende pöördumise peamisest sisust tõlke ning lisasin kirjale 
nimekirja keemilistest ainetest, mida lisada soovitaks ja mille osas 
märgistamine kohustuslikuks muutuks. Ma ei tea, kas meil seisukohti on 
selles osas, kuid äkki oskad aidata ja edastada õigele kontaktile Eesti 
süsteemis? Äkki oleks Põllumajandus ja Toiduamet peamine osapool ja saaksime 
neid igaks juhuks sellest teavitada:

Hearing opinions on the review of the Industrial Safety and Health 
Act-related laws regarding substances subject to the obligation to label and 
provide SDS, etc.
September 2024

When chemical substances, etc. used in a workplace are likely to cause 
danger or health damage to workers, it is necessary to take appropriate 
measures to prevent health damage, and necessary regulations are to be 
imposed under the Industrial Safety and Health Act-related laws.
Articles 57 and 57-2 of the Industrial Safety and Health Act (Act No. 57 of 
1972) stipulate that a person who transfers or provides chemical substances 
specified in Article 56, paragraph 1 of the same Act and Articles 18 and 
18-2 of the Enforcement Order of the Industrial Safety and Health Act 
(Cabinet Order No. 318 of 1972) (hereinafter referred to as "substances 
subject to the obligation to label and provide SDS, etc.") must notify the 
person by displaying the name of the chemical substance and providing 
documents such as information on its hazards or toxicity.
The above Articles 18 and 18-2 stipulate that substances subject to the 
obligation to label and provide SDS, etc. are those that were classified as 
hazardous or harmful by the government as of March 31, 2011, and are 
specified by Ministry of Health, Labour and Welfare Ordinance, etc. However, 
we are considering changing this to those classified by March 31, 2024 
(fiscal year 2023), and adding substances to the list as attached.

In relation to this review, based on the "Handling of the Establishment of 
Standards and Certification Systems, etc." (Action Program Implementation 
Promotion Committee, September 30, 1985), we will provide an opportunity for 
overseas parties to state their opinions as follows, so if you wish to state 
your opinions, please apply as follows.

Ikka head,

Oliver

Välisministeerium | Oliver Ait | [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>